Tuesday, March 30, 2010

DAY 8 ( VERY COMPLICATED)

da lapan hari aku prktikel
rinh last day for this week aku kt labor room (dewan bersalin)
esok aku kne tukar kt wad O&G (obstetric & gynaecology)
penglaman aku rinh
sgt la menarik n memeningkn kepale aku
sgt2 la sibk hari ini
7kelahiran yg aku dpt ngk dgn real
fuhhhhhhhhhh..
pening kepale aku dgn bau darah owg2 bersalin
drah yg melimpah2
teriakkn mereka yg nk berslin n sewktu ngnnyer
kelahiran pertame yg aku ngk
tersgt2 la senang n cepat
xsmpai 5min kowt pesakit tue meneran
da kuar kepale ank
wah2 bby gurl
cumil sgt2 la kn
kelahiran kedua n ketiga
berlangsung secare serentak
perhh..
xla mcm nk patah tgn n kaki aku lak kn
lari sne lari sini
hhahhahahahah
ase pecah perot gak gelak2 ngn staff2 kt situ
memng sbuk, plak tue dua2 pesakit tue menerannyer bukn maen cepat la kn
so bby pon kuar dgn cepat
giler..bby gurl ag
da 3 ar bby gurl arinh
habis jek semue duk la dlm 2jm cmtue
rest2 duk berguraw ngn staff2 yg sgt sporting tue la kn
memng mereka de best ar
aku respect ar kt staff2 tue
berbual2 punyer la lame
tibe2 emergncy lak ade
pesakit dtg dgn bwh da terbukak 10 cm
wah2 ape ag.. kteowg pon buat ar procedure bersalin
xsmpai 5min
bby da kuar
memng cepat seh..bby gurl ag
haisss ramai lak bby gurl ari nh..nh kelahiran ke empat da
kelahiran kelima lak
lagi la.dhsyat weh..
aku pai geram ngk pesakit tue meneran
so aku pon meneran sekali la kn
ade ker stff2 kt situ nmpk aku menern diowg gelak ar
perhh malu la plak aku kt situ
hu2 so wat la xder pape jek
hahhahahahahaha ..
asal aku ckp dhsyat
si peskit tue
mcm xsbr nk push kuarkn bby
but cara dia slh
kteowg nh bukn maen la tkot
suruh dia bertenang
nk push slow2
coz dia angkt punggung dia ble push
sptutnyer xboleh nnti vgina koyak besar
so xcntik la nnti kn
aftr 5min bby pon kuar
gurl lagi
hahahhaha aku ase rinh memng bby gurl jek la
kelahiran ke enam lak..aku terlepas ngk coz sbk dgn bby yg bru lahir
kelahiran yg terakhir , ke tujuh la kn
eeee sgt2 gerun la kn ngknyer
kesian sgt2 ngn pesakit tue
meneran lebh kurang 1jm tp xkuar2 gak bby
tibe2 pesakit collapse ( xsedar diri)
pe ag stff2 pon cemas
kuarkn la mesin2 yg ade
hahahahhahahah memng berlari2 la kn
bukan ape tkot meniggal jek pesakit tue
emm doktr pon dtg
kejot2, pesakit sdr
p dlm keadaan blur2 ar
buat suspen jek kowt
sengal..buat cemas jek..check2 semue ok jek normal jek
byngkn 10 bidan turun 3owg dktor n 2 owg pelatih (aku la tue ngn membr)
p tetap gak x kuar gak bby tue
mcm mne nk kuar
dkt 2jm kowt bby xkuar
kesian lak aku ngn bby n pesakit tue
emm vgina pon da swollen ar (membengkak)
da level of obstruction
hu2..kesian seh..seksa la kn nk bersalin nh
giler ar..first time aku ngk owg berslin sush mcm nh
em last2 doktor suruh buat caesrian jek la (operate)
ermm jam da kul 230 pm ,aku xblik2 ag
bdk2 nh da blik lame ar
so aku pon dgr jek pesakit tue kne caesarian
aku pon bla, blik umh..hu2..
fuhhhhh penat bercerite
so itu jek la pengalmn aku rinh
esok kt wad lak
xthu pe yg aku dpt ag
yg penting
aku ikhlas berkhidmat untuk selamatkn nyawe manusia
yeah!!!
cayuk2 fia

No comments:

Cute Strawberry