Thursday, March 4, 2010


Scolosis..


Korang thu maksud sebenar penyakit nh….
yaa. Skitnh la yg membataskn kehidupan ku…aku berkorban untuk meninggalkn kegiatan sukanku…kegiatan yg sgt aku gemari..

7thun aku menghidap penyakit ini,hamper setiap hari aku mengelaminyer..

sakit……………..derita….bagaikn nyawa melayang..tnpe mengira detik.


Benda yg sering bermaen di fikirnku ialah…

berapa lamakah aku akn boleh berjln seperti owng biase..??

berapa lamakah aku dapat berlari seperti owng laen??
Berapa lamakah aku dapat menari,mengmbil gmbar,melepak…?

berapa lamakah??


Hari demi hari…sakit tidak ade kurangnyer…

hanyer ubat yg menolong aku merase lega seketika…
Kenapa?
Kenapa?
Kemalangn yg aku terima dulu membuatkn aku sebgini…
Aku hanye mengembunyikan kesakitan di depan orng…
Tidak..

sesakit mcm mane pon aku hadapi aku tidak

akn pamirkn kesakitan itu…
Cukup sekali aku lihat airmata ibuku menitis

bila melihat aku meronta kesakitan…
Setiap kali aku bgun dari tido aku pegang kaki ku…
Aku tkut sekali ia akn belaku…tkut…
Tidak…lumpuh seumur hidup ku..berkerusi roda seumur hidupku…

TIDAK… !!!!!


Ada byk impian yg mahu kucapai…
Aku nk jd seorng nurse yg boleh menolong owng

yg senasib sepertiku…
Aku mahu menggung kedua ibubapaku…
Aku mahu bhagiakn mereka…
Ramai xthu..aku m'ghidap sakit tue..

yelah aku kelihat owng yg shat..
Sedangkn shabat karib ku pon xthu apeth lagi bf ku
Tapi stu ri tue kantoi gak ngn mereka ..
Pling sebak aku lihat mak ku menitiskn airmate..
Aku hanyer senyum dan berkate.."adik baek2 saje mak.".?
Sehinggakn hari ini sakit ku menyerangi kihidupanku lagi..
Enth bile akn sihat seperti dulu,cerdas seprti dulu..

aku pon xthu…
Aku hanye menuggu…






No comments:

Cute Strawberry