Monday, May 3, 2010

kisah CINTA aku

hey kawan kawan, entri kali nh aku just nak cter3 la pasal kisah cinta aku yek bersame SHARUL AZWA BIN ZAINAL selame ini.fuhh tibe tibe jek aku nak cter pasal nh kan,bukan per td time nggu nggu before masok osce aku dgr luahan mebr pasal hubngn dia dgn bf nyer.sedih kowt but dlm pikiran aku da ade idea nak post ape rinh.haha post pasal kisah cinta aku jek la kan.nak nak jugak cter pasal kisah cinta aku dan dia, ala dia la si bucuk hehe..so kowng dgr dgr la yek cternyer.

kisah cinta aku bermule ketika aku tingkatan 2,sebenarnyer aku da minat kt dia dr tingkatan 1 lagi kowt but dia pendiam sgt owgnyer,sombng gilak kowt.but aku just suke ngk dia dress up jek.smart kowt time skul2 lu,xsilap aku dia nh ,kegilaan student2 girl time tue.but aku still suke jek kt dia even time tue aku malas nk tujukkn sgt perasaan suke tue hehe, bukan ape cover la.menggong kan.sampaikan aku beranikan diri tnyer membr sekelas aku,nak mintak no phone si dia,tp si dia xlayan,perhhh jual mahal nk mampos seh..aku pon x la give up kat situ kowt,try n try jek.untuk dptkn perhatian dia jek.haha at de same time aku tgh kapel time tue haha kapel dgn 3owg dlm mase yg same,gilak kan..plygirl kowt dulu.but aku jnji pade diri aku if aku dpt kapel ngn dia, aku putuskan semue kapel kapel aku tue n setia pade dia jek.huhu caye x.kowng pikir aku buat x?haha..lame gilak aku usha dia but dia nh memng jenis x pandng pompuan kowt haha aku try n try lagi.setiap kali rehat jek mesti n wajib pegi or lalu depan kelas dia,kekdng berselish gak ngn dia time lepak2 kat tngga skul but dia mcm buat xnmpak jek,hampeh..give up ker? xkowt coz aku memng suke ngat kt dia nh,jatuh cinta mey.haha..try n try ag untuk dptkan no phone dia.lame punyer la berabad la kan akhirnyer satu hari yg aku xdpt bykkn dgn senyum yg sgt lebar.membr aku pggil la, dia kate: ea pia ,nah ambk nh.ade bdk bg no phone.huhu dlm hati aku mesti dia yg bg nh.suke da suke da ..aku pon dgn cepatnyer rampas kertas yg membr aku pegng.hahaha no phone dia la mey..017******* .yeah! dpt dpt..lame kowt bru dpt.balik jek dr skul ape lagi terus miskol la kan no dia~dlm otak aku time tue:dia reply x ek miskol aku.haha
monggeknyer~.kowng agak dia miskol balik ak.huhu jangkaan aku btol seh.dia miskol balik kowt.yeah! bermule da ayat2 aku..hahaha gedix. msj n msj jek la kan time tue? but still segan nak jumpe.nak ckp pasal kapel.haha malu...satu hari tue dgn tidak sngaje aku ckp kapel.ayat mcm maen maen p agak serius la kan.but xthu respon dia.haha upenyer2 dia pon bg respon yg terbaek mey~yeah! keteowg sah jd s'psng pasangn mey.ala kalo owg putih kate couple !.hehe kapel kapel..sgt indah okey..mase tue xder kate da yg aku nak ckp just senyum jek.

fuhh sudah kapel mey, setiap hari asal malam jek dating asal malam jek dating ,demane yek di depan umah aku la..huhu xpon di umah atok dia.dia duduk ngn atok dia time tue.huhu first dating la kan memng gilak.dia msj ckp nak datang umh.okey okey aku pon iye kan jek.perhhh gementar la siak.owg yg aku suke sgt skrng da jd kapel aku n jap g nak jmpe.perhh gemntar gilak.haha.jumpe jek la,smpai jek dia kat umh aku.dia dtg ngn mmbr dia.ala time tue xgeti geti ag pegng2 tgn nh..haha kantoi..kteowg just borak2 jek.pasal ape yek.aku pon xpasti coz dia asik lupe lirik jek haha aku jek yg ramah nk mati.excited mey.hmpir setiap malam kowt dating kt umh aku,if dia xbalik umh dia.kteowg dating jek la.fuhhh lame gak kapel.aku pon time tue just focus kt dia jek.seperti janji aku la kan. naek jek tingkatan 3 aku pon bertmbh la bhgia. dia semakin okey, da xpendiam ar. kecoh la ckit. da okey la .xla kekok mcm first time dating la kan.haha kteowg da semakin ghairah la kan .biase la alam bercinta.hehe adesss jiwng la plak.kekadg stdy same2 buat keje umh same2 yeah! dia sgt baek la, sgt sweet.even dia pendiam,dia xpernh marah.tengking atau pon menyakitkan hati aku.ala..gaduh pon xpernh la.dia sgt baek kowt.pilihan aku memng tepat la.thnks la byak byak pade dia la kan. love u lah!

tup tup aku da naek tingkatan 4, perhhh aku dpt masok kelas sains tulin mey.agak terkjut kowt aku dgr cikgu bg thu.dia pon terkjut gak.adess mesti kene perli malam nh.haha jangkaan aku mmg betol mey.dia perli.huhu aku pon menafikannyer?just kelas kowt bukan hati.hati aku tetap kat dia jek.even kelas n bgunan yg berlaenan.aku tetap still syg n stay wth him.huhu.so agak dua blan aku kt skul mengah itu.yup skul MENENGAH KEMBANGSAAN BANDAR MAS. itu la skolah ku. at the same time aku ade apply teknik.huhu ase ase aku memng nak kuar dr JB but nak mintak mane ek time tue? huhu aku pon ambk la melake n ngeri 9. wow! jauh kan.but aku still xbg thu dia.dia pon xbgthu aku gak,yg dia aplly teknik.lame punyer la lame aku nggu result.akhirnyer dpt jua.yeah! aku dpt teknik melake. SMTDMZ. dia lak aku pon xthu.sejak dia thu aku tukar kelas.masok sains tulin.keteowg agk jarng jumpe n dating.xmcm mule mule kapel.ermm nape yek?kenape dgn dia? huhu xperla.aku thu mesti da busy stdy.huhu akhirnyer aku dpt thu dr membr sendiri yg dia dpt teknik kota.laaa teknik kota.dekat jek.ermm nape dia xbgthu aku ek? nape yek.owh mybe dia busy kowt or xingat.huhu aku sabar jek dgn semue semue itu.xper..aku thu dia sayang aku. just mampu tersenyum. tibe la hari last aku kt skul tue? tibe tibe time aku nak masok bilik pengetua.aku ternampak la dia n mak dia.tgh duduk smbil menggu .ermm nggu ape yek? owhh mesti kene jumpe pengetua jugak.dia xsenyum pon dgn aku.xper.mybe mak dia ade kowt.ermm dia masok dulu dr aku.aku pon n mak nggu kt luar, lame gak dia kt dlm,enth pe la pengetua tue kate.ermm aku nggu n tunggu jek.xlame tue dia n mak dia kuar dr bilik pengetua.adess aku senyum kt dia,nape dia xblas balik yek senyum tue? kenape yek? kenape yek?ermm mak aku pon bersalam ngn mak dia.so aku pon kuat kan semangat untuk masok kebilik pengetua,even aku ase nak ngis time tue?ape slh aku yek.kenape dia xbgthu dpt teknik,kenape dia xdtg umh aku yek, kemane dia selame nh yek.n kenape dia xbalas senyuman aku.atleast dia senyum.fuhhh aku sedih..xper.mybe dia penat kowt ,ala maklom la.sibok dgn pertukaraan skul.ermm aku berdiamkan diri dan masok.aku semakin kusut n sedih dgn sikap dia yang tibe tibe jdi macm tue?ermm xper xper sbar pia sbar.sbar k.
aku try msj dia, dia blas: ermm okey da kowt.aku pon try lagi.aku ckp : jum jumpe.dtg umh ea mlm nh. but dia bls: sorry nh da ondwy balik umh.perhhh sampai hati dia wat aku mcm tue.owh upenyer td la last aku tgk muke dia,last aku senyum kt dia : (sabar pia sbar k.ko kuat!

tibe hari untuk aku dftar di teknik.aku da kat melake sekarang.dia kt kota.ermm nape dia senyapkan diri, kenape yek,kenape yek?da xsayang aku lagi ker?eaaa tidak.aku thu dia sayang aku.but mesti dia sibok.yelah nak masok skul baru kan.mesti sibok .ermm xper sbar pia(kate aku kepade diri aku).bermulenyer saat2 rindu kt dia.aku da skul kt melake,dia di kota tinggi.ermm lame da xjmpe dia.apetah lagi msj.dia mcm busy jek.ermm aku setiase rindukan dia.
bila ek nak BALIK WAJIB.aku nak jumpe dia.huhu mesti happy kan lau dpt jumpe dia.ermm tibe la wktu nyer,aku pon dpt balik wajib.apelagi nak sgt sgt dpt bus cepat.biar smpai cepat.huhu biasenyer dpt balik wajib nh,hari jumaat pai la ahd.ermm xperla..jnji aku nak jumpe dia.memng tersgt2 nak jumpe dia.huhu.setiap kali aku balik aku sempat smpai kt basten kota tinggi.yup tempat yg selalu aspura teknik kota turun.mesti dia adekan.yeah! aku mesti dpt jumpe dia.mesti rindu aku terubatkan.wah2 sungguh excited aku.ermm tunggu punyer tunggu, bas teknik kota pon muncul.aku punyer la excited nak jumpe dia.p sayang sgt n sedih sgt..airmate aku meleleh kowt kt basten kota.ermm xder pon dia.dia xbalik ker?huhu by the way membr aku ade satu teknik dia.terjumpe la dia kt basten tue.huhu sebelom tue aku kesat air mate lu.penat sgt, n leth dibuat mcm tue.huhu aku tnyer member aku mane dia, xbalik ker? ermm..sedih aku dgr membr aku jawab : dia da balik dgn parnt'snyer. : ( SEDIHNYER. aku rase mcm nak mengis sekuat kuat hati kowt kt basten tue.ermm xper pia sbar k.mybe dia busy.aku pon balik umh dgn hati yg kosong.setiap aku balik mesti aku lepak lepak ngn kawan kawan skul lame.maklum la,dlm ramai ramai tue aku jek yg jauh.setiap sekali aku balik n lepak ngn kawan kawan.soalan yg setiap kali aku tnyer ialah : nampak dia x? dia mcm mane yek skrng? ermm kawan kawan aku pon jawb : x nmpk weh . sbar jek la pia. huhu aku pon senyum jek.xperla pia sbar jek k.sabar sabr sabr sabr .

3hari da aku kt jb.tibe wktu aku lek melake semule.isin ade kelas da.huhu mule da kehidupan aku jdi student teknik.hehe best ker? xla sgt best.huhu but dffrent la kan.coz aku ambk kos arkitk la kan.hehe nanti la aku balik semue jb.for de next balik wajib.aku still nak sgt sgt jumpe dia.rindu sgt sgt sgt kt dia.ermm aku berharap.suare ku berharap.ea ea mcm lirik lagu lak.lalalaa
start dr balik wajib tue pai la aku balik wajib seterusnyer..xder langsung aku dpt jumpe dia.kenape dia mcm tue? dia mcm jauhkn diri dr aku. byk cerita yg xsedap aku dgr.ade yg kate dia ade gurl laen la,ade yg kate dia da break ngn aku la.adesss aku confuse .erm ape la kebenaran cter - cter tue/aku nak dgr sendiri dr mulut dia.nak sgt sgt..yg aku thu.aku.. xpernah buat salah ngn dia, apetah lagi break up.ermm nape yek? sabar pia sabar.sabar okey.fuhh dekat 5bln aku kt skul teknik .tapi aku tetap xpernh jumpe dia.aku hanye mnggu.ku menggu.dan menggu.adess mcm lirik lagu la plak.hehe.ermmm tuhan saje yg thu ,ape perasaan aku time tue.sgt rindukan dia.sangat..argggghhhhhh.time bulan 5 ( tingkatan 4) bulan 5 kan, birthday aku 19 mei.huhu biasenyer aku kan buat brthdy party.makn makn dgn kawan2 skul lame kt umh.huhu aku pon balik la jb.aku turun kt larkin. ermm buat sekian lame aku xjumpe dia, hari tue. suasane mgrib.aku nampak dia.ye nampak dia.dia kt depan DD jb.argghhh rindunyer kt dia.aku dapat ngk dia dr jauh.aku nak tegur? dia dgn kawan kawan dia.dia seprti dulu.smart dress up dia.tetap aku puji di dlm hati.tapi aku sedih...aku try lalu depan dia.tapi dia xtegur aku balik.punyer la mengharap teguran dr dia.mengharap sgt..tapi dia xtegur.aku try lagi sekali lalu depan dia.tapi dia tetap xtegur aku.mcm xnmpak aku jek kat situ.SEDIH aku.kenape..kenape..kenape..kenape mcm nh.kenape buat aku mcm nh..aku beria nak balik JB sebb semate mate utk dia.utk dia jek.yeee nak jmpe dia , semue untuk dia. ermmm aku berdiamkan diri jek dan balik kota smbil ngis ngis...kenape...........................................????????

tiba la malam birthdy party aku tue. aku msj dia suruh dia balik.dtg bithday aku.but dia balas.xbalek just wish jek.ermmm aku sedih..bertmbh sedih.bukan mngembirakan time tue,tapi menyedihkan.lagi lagi sedih bila aku tnyer kawan kawan dia pasal dia? kowang thu ape yg diowg kate.ermm diowg kate :bukanker koo da lame break ngn dia, bukkn ker dia kapel ngn A***.perhhh hancur hati aku but aku still pikir positif jek.aku thu dia xkan wat mcm tue ngn aku.ermm hbis jek party tue aku msj dia.aku tnyer nape xnk lek? nape ? dia jwb: busy.ade hal .owh..aku paham.ye aku memng tersgt la pahm.xper aku kan penyabar.sbar pia sabar. aku tnyer lagi kt dia: kenape buat aku mcm nh? kenape? dia jwb: sorry. aku tnyer lagi : betol ker kawan kawan kate yg dia da break ngn aku? betol ker? dia xjwb pertnyaan aku.aku sabar. aku tnyer lagi: kenape senyap ?kenape? dia jawb : xder pape. aku tnyer lagi : btol ker kawan kawan kate ckap, dia kapel ngn A***. dia xjwb..aku tnyer lagi: kenape senyap.ckp la.jwb sesuatu.plez..
dia xbalas msj aku. lame gak aku nggu msj dr dia. tapi akhirnyer msj dia masok gak kt inbox aku.
dia jwb: "dia x JAAT. dia JAAT. kte break jek k. take care". itu jek yg dia jwb.ermmm sumpah hati aku hancur ble bace msj tue? sgale galenyer musnah sakit sgt rasenyer bila kene mcm tue.aku terlalu sygkan dia, terlalu, terlalu..aku pon balas: kenape ? kenape perlu break? kenape..tapi jwbpan dr dia tetap : dia JAAT! ermm da xder kate yg leh aku ckp, da ketike tue?ngis n ngis jek yg aku thu..aku demam buat 2 mggu. lame sgt aku demm, aku hilang nfsu makn, aku hilang segale galenyer.senyuman,gelak tawa,yg aku dpt tujukkn ketika tue hanyer air mate..yupp aku tertnyer tnyer kenape diua buat mcm tue?kenape...kenape? segalenyer musnah.impian aku hidup bersamenyer musnah.owh tuhan apekah cobaan yg kau berikan ini satu pertanda atau memng da kenyataannyer harus macm nh. aku terima ini dgn hati yg penuh kesabarn.aku mengharap dia akn kembali dgn aku satu hari nanti.aku mohon ya tuhan.plez...

hari hari aku tnpe dia, buatkan aku semakin teruk,hilang segale tumpuan stdy.ape ape yg aku buat semuenyer xkene.hanyer air mate yg aku dpt tujukan.senyuman da tiade.entah kemane tah senyuman itu pegi.aku still tnyer pasal dia kt kawan kawan aku yg same satu teknik dia.ermm mybe itu jek wat aku lega.xperla..even aku xdpt jumpe dia, da break, tapi aku tetap dpt thu tentng dia dr kawan kawan dia.itu da cukup bg aku.start tue aku xpandang langsung lelaki.ye..aku xpandang langsung lelaki2 di skul teknik ku.aku tutup pintu hati aku.aku tutup.dan hanye dia jek yg boleh bukk balik.aku da jnji kt diri aku,yyg hanyer dia saje yg boleh miliki hati aku.ermm hanyer dia..tapi dia da tiade untuk aku.ermmmm aku sedihhh.owh tuhan ,bg la kesabaran kepade ku.untuk aku teruskan hidup tnpe dia.ermmmm aku try untuk bngun dr tido ku, dr kesidhn aku.tapi tetap xboleh untuk gembira seperti dulu.yup..hati ku hancur.hanyer dia yg buatkan aku gembira.hanyer dia yg buat aku senyum.ermmmmmmm aku tetap try n try berubah dan mncari kehidupan bru tnpe dia! aku jadi phobia nk balik jb.yup boleh dikatekan 3blan sekali aku balik jb, paling lame la 5bln.entah la kenape aku nh..mybe nak jauhkan diri dr kenangan indah dgn dia kowt.huhu aku sendiri pon xthu..aku sibokkn diri dgn sukan hoki di skul ku.yea..sukan,itu jek yg boleh buat aku x ingat dia.bcoz aku akan sibok dgn aktiviti itu jek setiap hari.emm aku berjaye dgn kejaye aku tue?aku jd atlet utuk sukan itu.ye..aku mule lupekan dia even sikit demi sedikit.tapi kenyataannyer tidak same sekali..aku thu..xsemudah itu utuk lupekn dia.x semudah itu.ermmmmm aku hnyer sbar jek..xper sbar yek pia sabr.

hbis aku tingkatan 5 kt skul teknik tue? hari untuk aku pulang semule ke negeri kelahiran aku iaitu johor bharu.yeah! aku pulang guy's. hbis jek teknik aku dpt PLKN la plak, so xbape ri jek duk umah ,aku pon pegi plakn.buat 2 blan setagh jek kt sne , aku dpt pggilan pertame ,so xla lame ngat.huhu tup tup cukup 2 bln setgh aku kt plkn.t la k aku cter pasl plkn k.ermm smbng dgn cter aku, balik balik jek plkn aku pon pikir nk smbng stdy.yup smbng stdy.aku kan single time tue.so aku rase aku nak mulekan hidop baru dgn mulekn hidop jdi studen U. ermm impian aku tercapai tuk smbng stdy.byk kowt dpt tawaran dr UPM, kolej kolej la,huhu but coznyer bukan yg aku minat.ermmm last3 aku ambek kos nursing.coz my dad nak sgt ank bongsu dia nh jdi seorng nurse.ye abah! adik jd nurse .insyallah.AMIN.ermmm aku aplly npoli but pggilan pertame xdpt.so give up ar, lagi pon tawaran yg aku dpt dr UiTM.so aku take this tawaran la.ermmmm aku pon pegi la ke kuantan pahang.yup stdy for kos nursing. stdy stdy kt sne , lupe x lupe la aku kan,hampir 2 thun aku ngn dia break..ermmm aku pon ketika tue da xder perasaan kt dia da,even rindu sekali pon da TIADA. aku hidop dgn care aku,ye..hidop dgn ke single lan aku.ermmm ape kowng ase dia akan kembali kat aku x?kembali x? kembali x? hahahaha


ketika tue aku da sem 2 , aku kt alamanda.stdy for intersesion.kowng rase dia balik semule x kat aku? ermmm aku pon xthu.mengharap pon sudah tiada.coz ketika itu aku sudah minat kt seorng mamat nh.yup budak dpn kolej aku..tapi xlame tue sesuatu telah terjdi.yeee malam tue..malam tuee?aku still ingat lagi. DIA dia..dia msj aku. yelah bukan la sepamjng aku smbng stdy dia xmsj aku,but if dia msj pon aku x layan.huhu mybe aku da xder rase sayang seperti dulu.MYBE..huhu
sudah aku kate, dia akan cari aku balik, ye..cari aku balik.aku pon still dgn keegoaan aku.ermm tiade perasaan.otak aku beku utuk pikirkn tentng itu~ dia xputus ase utuk msj aku , tnyr kabar. aku hanyer balas : busy busy busy busy busy... SORRY aku terpkse untuk katekan itu.perkataan tue jek yg aku dpt jwb utuk pertnyaan dia. SORRY ok. buat pengetahuan kowng kowng, SATU MLAM ketika aku tgh sibok sibok berbual dgn kawan kawan sebilik ku.dia msj aku lagi.kali nh dia menyerkan yg laen pulak.KOWNG MESTI NAK THU KAN kan kan..huhu
yeaaaa...dia menanyerkan tentang itu..yeee itu..itu..alaahhhhhhh ape ekkkk ala perkataan yg bermulenyer " K" . kapel. yup kapel semule seperti dulu dulu, ye dulu dulu 2thun lepas. kowng thu bertape aku ase gementar.seperti malam first aku dating! damn la..aku sukekan perkataan itu.huhu aku tnyer dia balik : betol ker? serous ker? dia jwb: serius..dia serius.. aku : hanyer tersenyum n memikirkn kembali ape yg dia buat kat aku 2thun lpas.owhhhh hbis aku tocer dia before aku bg jawabpan..ERMM..dia tnyer: aku syg dia lagi, aku jwb: ermmm.dia tnyer lagi : boleh x nak kapel lagi mcm dulu dulu. ermm aku jwb: bg aku mase.huhuhu yup mase , mase untuk aku pikirkannyer? aku tipu diri aku nh selame 2thun aku jdikan diri aku ego,ye ego untuk bukk pintu hati aku untuk seseorng yg bernme lelaki.tapi hari itu n malam itu dia , dia yg selame nh aku syg n aku sanjung.MENCARI AKU KEMBALI. aku terharu.aku tnyer hati aku tnyer diri aku.adekah aku perlu terima dia kembali?perlukah? mesti kowng pon thu pe jwbnyer? dgn air mate yg mengalir aku pon balas : ye..aku terima kau balik. dia jwb: terima kasih . fuhhhhh
SELAME nh ape yg aku nggu nggu kan AKHIRNYER kembali kepade aku.yeeee..dia la owng yg paling penting dlm hidop aku, tiade penggnti.even macm mane pon rupe dia, perangai dia, dia tetap hanyer ade di dlm hati aku yg paling dlm.dr dulu smpai la skrng.cinta aku kt dia xpernh berubah.yeee oleh kerane keegoaan aku dulu. sbb aku mahu kuatkn hati.aku thu aku lemah untuk teruskan kehidupan tnpe dia.aku jdi ego.ermm tapi sekarng tidak.aku da bersame dia semule.aku da mule kembali senyum.aku da mule kembali gelak.segale galenyer sempurna.yupp,guy's ...dia lelaki paling bermakne dlm hidop aku, dia semngat aku, dia kelemahan aku.tnpe dia hidpo aku tidk sempurne seperti sekarang! THANK'S sayang untuk semuenyer..selame ape pon kita break..hati nh tetap untuk sayang.now kte da bersame same kembali. keep the relationship okey untill married, and the last menggalkn dunia nyata.ermmm x dpt aku gmbarkan kegembiraan bersame dia, dia saje !hanyer tuhan yg thu ape yg aku rase. owh tuhan ku KAU telah kabulkn permintaan ku 2 thun lepas. aku dapat dia kembali.yeeee kehidupanku..dia la owg yg bername SHARUL AZWA BIN ZAINAL. aku hnyer minta..kekal kan la aku dgn dia, buat selame lamenyer..sehidup semati senafas..huhu jnji aku untuk diri aku.ye aku bukan owg yg sempurna tetapi ini jnji akun kepade diri aku sndiri.selae aku hidop hanyer dia yg ade di dlm hatiku paling dalam.ye ini JANJI aku! okey la da tersgt panjng untuk aku type lagi.kepade my sayang,jgn marah yek..bukan ape.hanyer mahu luahkan ape yg tersirat dihati.think positif okey.I LOVE U LAH! ever n evr .. sekian terima kasih.harap kowng paham KISAH CINTA aku ini. YUP ! CINTA SEJATI AKU. : )




if ade tersilap type harap di maafkn yek~ byk ngat.huhu
tobek i love u lah!

1 comment:

the fia said...

kepade sesiape yg membace sila bg pendapat anda okey~ pasal kisah cinta ini.haha monggek (:

Cute Strawberry