Thursday, September 2, 2010

story yg panjang ~

hai semua :)
sorry yek beberape hari nh aku agak mls nk update blog nh. sibuk prktikel jek
huh! cam da xlarat da aku. ase cam da nk benti jek kos nh.dr kene keje shift mlm lagi aku da ase cam nak benti jek.seksa weh.baru aku thu management tue sgt sush. giler aku cam nk ngis jek wat managemnt nh.cam xsibuk lak kan,.cam xkene handel semue lak kan.perghh sumpah aku mls da nk stdy.giler..bile nak hbis stdy nh.xthn.lagi lagi 2 week ago aku kene shift mlm kat ward medical.perghh ward yg paling busy kat htaa tue.cam da nk tercabut kaki aku nh.keje 2 owg jek nak kene cover 49 owg pesakit. ramaikan..herrrr... sabar jek la aku kan. 3 hari plak tue.haishh sumpah nh kali last aku shift mlm.sumpah xmahu lagii.snggup kowt benti lau dpt shift mlm.haha

hampir 3 week aku prktikel kat htaa. perghh cam xder life kowt. bgun tido terus g keje.cam hampe tah aku nh..lau cuti kejenyer tido memnjng. fb xder mase dah apetah lagi blog nh. juz larat nk bukk n tutup balik jek.tue jek aku larat.yg nk update update nh hampehh..mls..xlarat weh..badan aku da mkin susut kowt giler muke da cengkong giler.haishh camnr nh nk buat.tah lerrr..biar saje ler.. nak wat cam nr dgn sibuk nyer xtahn la kan. dgn sakit tulang belakng nyer lagi.haishh sbr jek la kan. huh! penat... lau lah tulang tulang yg aku ade sekarng leh berckp mesti dia jerit jerit ckp aku penat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahaha monggek!

cukup cukup nh haa aku nk cete pasal week nh.aku prktikel kat ward owg owg sakit jiwa taw.perghh giler la weh.hari first aku msuk cam takot takot la plak. first first msok jek aku ngn member member laen da cam gerun jek kan.yelah masok masok semue pesakit kat hall. giler terlepas sudah.aku cam senyap jek.relaxkan diri jek.huhu xnk gelabah beb.,lau gelabah pesakit lagi suke.haha dak dak gurl laen dah takot takot.huhu lelaki lak lagi lah takot.ade yg gemok urghh smpai kecut perut bile pesakit tue nk slm ngn dia.huhu first first dah pikir diaowg nh mesti ganas.

perghh ganas ker? huhu cam memng ganas kowt.perghh first day aku da kene kat ward pompuan.giler dtg dtg dah ade pesakit mengamuk.giler arhhh cam step up dah aku ngk pesakit urghh dgn dance cam hapeh tah.ade yg jerit jerit nak kuar dr pintu besi urghh.haishh mcm mcm lak dia maki hamun lah kan.aku cam tercenngang la plak ngk pesakit urghh.haishh pesakit paling aggressive. ade pulak yg senyap jek p dah ade record ggt tngn nurse taw pai putus lak urghh.perghhh gerun aku~cam tetakot lak aku nk dekat ngn pesakit urghh,.haishh yg laen ak cam biase jek, biase laaa pesakit jiwa nh memng kite x leh nak kenalpasti perwatakkn mereka.haha skema seh ayat aku tetibe.

hari ke dua ,semue cuti 31 0gos la kan.huhu duk umh satu hari tido smpai lebam.si tobek da geleng geleng jek kan.haha alaaa dia busy kowt ,keje jek.so baek aku tido,x la aku jadi marah2 sbb tunggu msj dr dia la kan.haishh cukup cukup xmahu marah marah, tgh happy happy nh la kan.muahh syg kamuu lorh tobek! huhu! smbung lek cete td. masok jek hari ke 3 aku kat ward sakit jiwa. cam bnggng. xsuke lak aku. ngntok jek.cam hape tah. nh mesti effect tido semlm kowt pai aku ngntok giler. huhu naseb la ward nh xder keje ngat juz ngk pesakit jek.tue jek kowt.huh p kan aku de g buat aktiviti luar or home visit.hehe best tapiiii sedih sgt~

meh aku nk cete pasal aku g home visit, giler la mule mule aku ase cam bosan lak kan.p tetibe jek ase cam sayu jek bile smpai kat umh yg pertame. giler lahh daif sgt sgt pokcik tue.cam sedih aku..dgn tinggal sebatng kare umh yg mcm reban ayam..xder tingkap xder sofa xder langsir xder semue tue.yg ade hanyer sekeping tilam yg da hancur. aku pon tnyer kat MA kat situ. pokcik nh tinggal cmnh ker? MA tue ckp yup. perghh cam terdiam aku.daif sgt sgt.aku terpikir?cukup 5 mint kat situ aku grk ke rumh pesakit yg laen. umh yg laen same jek biase biase jek, x lari dr kedaifan diaowg.sedih~ tapi ape kan daye kite nk tolong mereka kan.bagi aku, aku hanyer boleh berkhidmat tuk bagi ubat ubatan untuk mereka saje n moral support tuk mereka.

ade member member aku yg xpernh langsung tuk pegi ke kmpong kampong lagi lagi di kawasan pendalaman.perghh diaowg cam terkejut ngk nasib pesakit pesakit nh. ade yg sampai cam menyingkirkan ahli keluarge sendiri.perghhh suck weh! cam nak marah lak aku.kenape la diaowg snggup wat pesakit mcm smpai mcm tue sekali.nh da mule da aku nk marah~ aku bukn pe.. cam mereka nh xder hati perut.atleast bg lah satu tempat tuk mereka nh duduk, tido makan dan ape ape jek lah. bukn la kat luar rumh yg tempat cam penagih dadah duduk lepak, cam tempat pembuangan sampah, cam reban ayam.ohhhh kesian lah weh! tue bukn owg asing. keluarge sediri, darah dgging sendiri.haishh sedih aku ngk,cam nk marah jek cam nk sound cukup3 kat keluarge pesakit urghh. sbr sbr jek lah.

paling la aku sedih, time aku pegi umh seowg pesakit nh. ya allah apekah slhnyer jiran jiran sekeliling dia nh.kenape lah.atleast jenguk la pesakit nh.nh x . lau kowg ngk la kan keadaan pesakit nh sgt sgt menyedihkan hati. aku cam da nk ngis kat situ. seowg tua duduk sowg diri dgn keadaan umh cam tapak pembuangan smpah. sedih weh..aku xboleh lau ngk manusia setaraf dgn kite mcm nh. sgt menyayatkan hati. :(

cukup cukup tetibe aku nk ngis lak,aku cukup sensitif dgn kisah2 yg bersngkut dgn kemanusian pembelaan warge daif sgt sgt aku sensitif.huh! sudah la k. t aku cete pasal laen lak. huhu :)

thnks coz bace entri nh. aku hargai sgt :)

No comments:

Cute Strawberry