Monday, March 29, 2010

DAY 7 (SGT2 MENARIK .BACE2!!)

today is monday rite
auwh2
sgt sweet la kn
sgt2 busy la kn
sgt2 tired
haiyo~~
empat kelahiran rinh aku ngk dgn mate kasar aku
darah2 melambak bgai air paip yg kuar
dgn jeritan pesakit2 yg meneran utuk keluarkn kepale bby
fuhhhh sgt menarik
rase mcm nk jek aku gnti tempat diowg
hahahhahahhaha
ape la aku nh
sejak keje dgn bby n owg yg nk berslin nh
asik pikirkn
nk bby
nk bersalin
haiyo~~
fia , fia ape nk jd nh
sbr2 k
hahhahahaha
masok jek dewn berslin
pg2 aku da dpt 4 kes
wah2 semuenyer mude berlake tau
sebaye kte pon ade
ades..
first kelahiran yg aku ngk sgt la kesian
pesakit tue meneran tersgt la lame
sumpah aku kesian ngk pesakit tue
nk wat mcm mne
kte la yg kne bg sokongn untuk kesenangan pesakit tue
dlm 1jm lebh kowt ank xkuar2 ag
jntung bby dlm perut da semkin slow
nurse2 kt situ da risau
aku apeth ag la kn
ngn darah melambak-lambak kt pan mate
aku pon thnkn jek la..
dlm 15min slpas tue
kepale bby kuar jua..
aku dgn tugas aku suctioning(sedut segale cecair yg ade kt bby)
sgt la faster la kn keje2nyer
ble da suction bby tue ,bg la kt mak bby
emm kesian bby da lemas,lemah jek tapi masih bernyawe
selepas tue
ape lg operasi menjahit la kn
weeee~~sgt ngilu seh
aku pon bukk la mate besar2
bkn ape itu assigment aku tukk ngk proses menjahit tutt..
hahhahahahaha
kelahirn ke dua mcm biase la kn
tapi owg cina
heran aku xbyk ngt bleeding
sgt senang melahirkn
even bru pengalman pertame
bby kuar dgn slamat
n tersgtla cumil la kn
hu2 hbis jek siap keje aku
aku berlari kebilik laen lak
ini lak kes aku yg ke 3
wah2 pesakit nh sebaye kte
mengndung luar kawalan la.(phm2 jek k)
emm ya allh bru first time aku ngk kelahiran yg sgt susah
kesian ank dia
lemas coz lame meneran
emm xbleh da nk kte ape kn lau kes macm nh
jauh2 kn k kawan2
kes aku yg last ,ke 4
sgt senang la kn
pesakit tue meneran
yelah ank da ramai kowt
so senang untuk bersalin
aceh2 tapi....
SEDIH
aku terlepas nk ngk kelahiran twin
coz time aku g rest
ade pesakit yg mengandung twin
wah2 aku sgt2 nk ngk kes2 mcm tue
tapi xbernsib baek la kn
so blik jek dr rest
aku kne jge bby2 yg bru lahir la kn
bby tue sgt la cumil
mak dia bru jek caesarian(OPERATE) tau
pe ag maen2 saja.he2
anywy aku sgt happy la kn rinh
byk bnde yg aku ngk real depan mate
kekadng ase nk ngs ble kte ngk diowg berjuang mengluarkn ank merka
mcm tue kowt seksenyer mak aku lahirkn aku
weee..~~~ xder kate yg dpt diungkapkn ats pengorbnan seorng ibu
sgt2 mulia pengorbanan ibu
"I LOVE U MOM"
k la yek pai sini jek k..esok aku cte ag pasl2 nh ag lorh
so kowg lau dpt penglaman mcm nh
hayatilah setiap proses bersalin itu ok
n ingt segale pengorbanan ibu kowg k
sgt skit ble melahirkn
trust me its so painful for mother
ok tc


aku hnye berkongsi pengalam aku bersame kowg
bkn utuk m' aibkn sesiape
terserah kowg yuntuk menilai
blog aku
suka -suka aku la kn

2 comments:

Cik Zety said...

aichh. sgt best bace pengalaman fia.
hmm, mcm teringin nk tgk pon ade. wuu
sgt suke bby ):

the fia said...

hu2
thankz syg..
bce2 la selalu ok
setiap ari akn ade post bru ttng penglaman di prktikl
hu2:)

Cute Strawberry