Monday, May 24, 2010

RENUNGKAN LAH!

selamat tengah hari kawan kawan.
entri kali nh aku just nk kongsi pasal perkataan MAAF nh yek

ape yg kowg thu n faham pasal maaf nh ek.aku pon sendiri xmemahami sgt la kan.tapi sepengetahuan aku la kan.bila kita marah kat seseowg tue.
last last mesti kete mintak maaf .

ape la. bila da wat salah byak byak kali.tue jalan penyelesaiannyer mintak maaf.tapi lepas tue buat lagi.adess.bila la nak berubah.lau diri sendiri x muhasabh. itu la manusia sekarang.aku nh x la bgus sgt macm kau kau tue. ala kau la yg duk depan nh sekarang.xpayah nak toleh mane mane da.haha.bebalik kepade topic kite lak kan kawan kawan. maaf memng la sgt sgt senang bila kite nak ucap.tapi bila maaf itu di salah gunekan. boleh memakan diri sendiri.contohnyer, kalo seseowg tue buat salah dgn kite,lagi lagi perkare yg kita xsuke n sering di ulang.haisshhh hilang sabar kowt kalo benda nh jadi kat aku. lau kat kowg kowg aku xthu la kan. and and bila maaf itu sudah menjadi dendm macam mane lak ek? huhu ini la kawan kawan oi. maaf tue bukan la satu perkataan yg senang di ungkap oleh sesetengah pihak.kekdng ade manusia yg suke memaafkan, dan ade kala. susah dimaafkan.haa..jujur la kan.macm aku la kan.aku nh sgt sgt la senang memaafkan seseorng itu.tapi adekale aku nh sgt sgt n tersgt susah untuk memaafkan.haa..ini reality hidup aku tau.tue la .lau kite nak ckp pasal maaf nh.memng x hbis la kan , smpai esok pon x hbis kowt.tapi yg penting. kita thu maksud sebenar maaf tue.hahaa:D ade ade jek aku nh kan.saje xder keje.aku pon merpek jek la.haha:D faham ke xpaham ker.lantak la.
okey tamat.

No comments:

Cute Strawberry