Tuesday, June 28, 2011

sebuah cerita yang PANJANG

Assalamualaikum Ols 
hai semua , hum lame kan aku tak cete cete kat lam blog nh
im very SORRY , busy with my work lah
btw aku nak cete banyak nh humm p tak tahu leh tercete ker tak leh tertaip tak?
AKU CUBE yek?

WEEK nh aku keje kat UNIT EMERGENCY taw
hum kowang leh bayangkan cmner tempat nh
haiyaa  meh sini aku gthu
SGT SIBUK SGT BYAK DARAH SGT BYAK LUKE SGT BYAK OWG
semua nya kene buat dgn CEPAT
penat tue da tak kire da, da cm robot da wat keje
kekandng aku ase cam da jadi Alien da . HAHA

Kekdng aku ade byak sgt kekejaman dlm unit nh
p kebaekkan nya hanya untuk MENYELAMATKAN NYAWA sebaek mungkin semampu kami
terlalu byk kes yng aku dpt dlm unit nh
and terlalu byk karenah staff yg memang byak wat aku hilang KESABARAN
and separuh dr mereka uh byak buat aku DAPAT KESEDARAN
Bukan aku nk ckp ape la an.. baru baru nh ade kes sikit kat unit situ
satu PERTENGKARAN la an.. 
bagi aku itu biase biase jek p BERDERAU gak jantung aku haih
manusia byak KARENAH !
kekdng snggup hilangkan kesabaran SESEORANG
nh meh sini aku nk cete pasal seorang staff yg tak PAHAM erti MENGHARGAI
AKU MARAH p aku still hormat dia 
kisah nya cmnh, aku and member2 aku keje kat unit resus ( red zone ) giler sibuk giler byk kes MVA 
( accident). aku ngn member aku cm da tak larat da, ok fine unit OW ( observation ward) ade staff kat situ. aku tak ase pon ward uh ward yg sgt busy an pai tak leh da nk  buat prosedure ECG kat situ an. haihh leh plak dia g panggil aku n member aku kat resus . helo aku busy ok. and kalo nk tahu kiteowg tak dibenarkan jage kat OW uh ok. sbb situ Observation jek ok. haihh leh dia nak pggil buat ECG uh. haihh geram aku.. pegi la jugak even keje aku tinggal kan , dia hinggat kite owg nh saje2 ke nak ambek mase kite owg nh g tolong dia. aku tak kesah pon nak toleng wat prosedure uh, atleast senyum la..SIKIT ! cakap la BAEK2. biar kiteowg nh hati tenang bile nk tolong dia. nh tak ckp mcm kiteowg nh KULI BATAK dia lak . pas uh nak jeling2 jeling lak. ckp kiteowg nh lambat la pelah.. RELAX sudah kiteowg tahu nk buat keje kiteowg.. bukan patient uh tenat pon . patient aku yg kat resus uh lagi lah , nyawa nyawa ikan ok. leh aku tinggal jek sbb nak tolong si staff yg tak geti nk berterima kasih. perghhhh ..BERDERAU darah aku wey.. ok smbung smbung cete , tadi hari first taw. nh haa masuk hri kedua mase yg agak2 same dia mintak tolong lagi sekali dgn buat prosedure yang same jugak. wahh aku pon ngn member yg same ikotkan dgn hati tertunggu2 KARENAH dia yg berikut nya..jeng jeng..
dia mule buat muke dia, tak per aku sbr.. aku penat ok . giler penat p aku snggup bagi mase aku tolong dia. takpe biar owg buat kite takpe.. kite menumpang jek nh.. aku jalan g tempat patient uh.. relax..senyum memnanjang jek even muke si staff uh mcm kumbang busuk ! geram sehh... MENGARAH ARAH cm dia uh sister lak, pasuh nak marah marah kiteowg watpe. hello aku ngn member nak tolong kire ok k. dr  dia buat keje sowang2 . see sape yg tak hargai n tak PROFESIONAL nh haa.. sape? hum pastue nak jerit satu ward uh yg aku kuang ajar kat dia. heleh dia ingt aku heran la an.. SORRY aku tak heran pon.. pless la perangai awak cam ******* ( tah )

untuk menggelakkan dr terkena an, aku siap2 cete ngn Clinical instructor aku. Takot2 dia buat cete lak an, hum naseb baek CI aku nh baek owangnyer.. paham hati student2 dia. syukur dia paham.. tak BERDERAU gak aku t . humm tue lah, pai sekarng aku tak jumpe staff uh. aku duk jek kat resus . tak g pon langsung tak masuk OW. haha 
sudah sudah tak mo EMO . tak berape BAEK lah.
meh sini aku cete sedih sikit. humm yeah bagi aku berite nh sgt sedih tuk aku lah an..
baru bape hari nh aku jumpe dgn doktor pakar..
yes! aku suke doktor uh..giler dia handel kes aku. sgt best..and cool

aku kene g X ray  and ambek darah semue lah an
and dpt result aku terus masuk balik bilik uh. humm sedih and hampe sgt... aku tak tahu nak kate ape
YA ALLAH  
hanya itu jek dpt aku jawb dlm hati aku, siyes sedih.. 
doktor ckp :adik saye tgk tulang nh da ade kuman..awk mesti buat MRI and after this awak kene operation
yes! Thanks doctr.

aku senyum tp mate sudah berair..
takpe doktr buat la ape pon asalkan saye akan sehat mcm dulu
da lame da tahan sakit nh , tak tertahan asenyer..
buat lah doktor tapi..
tunggu lah saye habis belajar nh dulu..
(kate aku kpd doktr uh )
balik keje jek aku senyap jek
jadi pasif :)
ngan bf sendiri pon aku pasif.. p last2 terkeluar jugak ..T_T
btw thnks tuk dia and roomate yang skong..
siyes aku ase DOWN giler..
ok la kawan kawan aku chaw lu , siyes nak T_T . tension dah nh lau sentuh pasal bende nh
k take care :)
 

No comments:

Cute Strawberry