Sunday, August 14, 2011

wordless sunday : share something

nite bloggers 
tonite i want share something about attitude , so listen yaa~

the longer I live,the more I realize the impact of attitude on life. attitude to me is more important than facts. it is important than the past,than education,than money,than circumstances,than failures,than successes,than what other people think or say do. it is more  important than  appreance, giftedness, a skill. it will make or break a company and a home. the remarkable thing is, we have a choice every day regarding the attitude ,we will  embrace for that day.


we cannot change our past, we cannot change the fact that people will act in a certain way. we cannot change the inevitable . the only thing we can do is plan on the one thing we have and that is our attitude. I am convinced  that life is 10% what happens to me and 90% how I react  to it . 
and  so it is with you we are in change of our attitude.


Im just a human,and not perfect 


thanks for listening and reading this..


Agree ? Disagree ?


in malay : ngee siap bagi taw ~


lama aku hidup, semakin saya sedar kesan sikap terhadap kehidupan. sikap saya adalah lebih penting daripada fakta.penting daripada masa lalu, daripada pendidikan, daripadawang, daripada keadaan, daripada kegagalan, daripadakejayaan, daripada apa yang orang lain berfikir atau berkatalakukan. ia adalah lebih penting daripada appreance,giftedness, kemahiran. ia akan membuat atau memecahkansebuah syarikat dan rumah. perkara yang luar biasa, kita mempunyai pilihan setiap hari mengenai sikap, kami akanmemeluk untuk hari tersebut.


kita tidak boleh mengubah masa lalu kami, kami tidak boleh menukar hakikat bahawa manusia akan bertindak dengan cara tertentu. kita tidak boleh mengubah yang tidak dapat dielakkan.satu-satunya perkara yang boleh kita lakukan adalah merancang untuk satu perkara yang kita ada dan itu adalah sikap kita. Sayayakin bahawa hidup ini adalah 10% apa yang berlaku kepada saya dan 90% bagaimana saya bertindak balas kepadanya.
dan sebagainya adalah dengan anda, kita ada di dalamperubahan sikap kita.


Im hanya manusia, dan tidak sempurna


terima kasih untuk mendengar dan membaca ini ..


setuju ? tidak setuju ? 

No comments:

Cute Strawberry